fbpx

Weet wat je eet en waarom je het eet:

Geschreven door Niels op 01 september 2020
Weet wat je eet en waarom je het eet:
Weet wat je weet en waarom je het eet:
  • Super lekker en super gezond!
  • Lekker in je vel!
  • Bewuste keuzes!
  • Geen RAT-RACE

Video

Fundazymes:

Belangrijk: Betaine en HCI, Ook wel zoutzuur genoemd. Dit komt in rijkelijke hoeveelheden voor in de maag. De functie is de afbraak van voedsel tot kleinere deeltjes en het doden van bacteriën. Door heel veel verschillende oorzaken hebben mensen een verminderde aanmaak van maagzuur. Stress is een van deze gevallen.

Omdat we nu juist onze voedingstoffen en extra vitamines hard nodig hebben, kan je de keus maken om bij een vet en eiwitrijke maaltijd dit supplement te gebruiken. (Stimuleert de opname van B12)

Brandend maagzuur

Let Op: Branden maagzuur kan het gevolg zijn van een maagzuur tekort. Fundazymes zijn verkrijgbaar bij de Overload

Vitamine B12

Zeer belangrijk voor de hersenwerking. Wordt allen opgenomen als het opname proces optimaal is. Leuk weetje vitamine B12 Deze vitamine bevat het Metaal Cobalt

Henepzaad

Bevat alle essentiële vetzuren. Deze gepelde zaden van de canabis plant bevatten geen Psychoactieve stoffen zoals THC. Rijk aan: Macro en micro nutrienten Omega 3 en omega 6 vetzuren Het ontsekingsremmende vetzuur GLA Vitamine A, B, E, Chlorofyl, machnesium, ijzer, kalium Hoge kwaliteit van eiwitten

Olijfolie

Bij de extra vierge variant heb je de garantie dat het om olie gaat van de eerste koude persing. Er is dus geen gebruik gemaakt van oplosmiddelen of andere chemische prosessen. Bevat omega 9 vetzuur, Oliezuur. Dit oliezuur heeft een verlagende werking op het ongunstige LDL-cholesterol en een verhogende werking op het zeer wenselijke HDL-cholesterol. Olijfolie werkt ook bloeddrukverlagend.

Keltisch zeezout

Keltisch zeezout bestaat uit 84 mineralen die alle lichaamscellen voeden tot op celniveau, Keltisch zeezout is rijk aan magnesium. Magnesium werkt ontspannend en bloeddrukverlagend.

Visolie

EPA &DHA Verbetert het geheugen en de concentratie Visolie is rijk aan omega 3 oliën, EPA en DHA deze verbeteren de werking van het hart en werken gunstig op de hersenen.

Ei

Bevat veel vitamine B12, Jodium vitamine A en D. Het eiwit van het ei heeft een uitstekend aminozuurenprofiel waardoor het erg goed aansluit bij het menselijk lichaam De dooier van het ei is rijk aan Lectine en lecithine is bipolair en kan daardoor water en vet aantrekken. Dit is de reden dat van oudsher de dooier gebruikt wordt in mayonaise. Verder is lecithine rijk aan fosfolipine een bouwstof voor onze (hersen) cellen.

Tomaat

Tomaten zijn rijk aan vitamine C maar nog veel meer aan de antioxidant lycopeen. In studies is aangetoond dat Lycopeen tegen prostaakanker kan beschermen en tegen cardiovasculaire aandoeningen.

Komkommer

Vooral in de schil zijn zeer veel voedingstoffen te vinden. In de schil vinden we krachtige antioxidanten zoals het caroteen luteine dat de ogen ondersteunt. De verhouding calcium en magnesium is ideaal. Dit ondersteunt de botten. Het sap van de komkommer bevat veel electrolyten en hydrateert het lichaam zonder dat het veel effect heeft op de bloedsuikerspiegel.

Bron Juglen Zwaan de voedingswijzer Juglen Zwaan de supplementenwijzer

Blijf op de hoogte!

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang maximaal 2 e-mails per maand.